lördag 27 mars 2010

Sjukstuga

Igår behövde inte Emmy vara på dagis, T stannade hemma med henne. Lika bra det för hennes hosta vart bara värre och värre och när jag kom hem från jobbet så fick jag ge henne en alvedonsupp innan vi la oss då hon hade fått feber. Tur att hon inte var på dagis för då hade dom ju ringt dit mig mitt i natten.Hon sov dåligt, vaknade flera ggr i timmen men somnade sedan djupare vid tre tiden. Efter bara nån timmes sömn så var det bara att stiga upp. Suck. Samtidigt som jag klev upp så började jag blöda näsblod, igen. Gjorde frukost, försökte väcka T i 40 min för han skulle iväg tidigt och pimpla. Svårväckt en det där! Nu är jag och gumman ensamma och kommer så förbli under dagen. Kanske jag får sällskap under senare delen av dagen. Idag är det iaf lördag och det innebär lördagsgodis, ska ta oss en tur på affären senare och inhandla lite gott. Jag är så less på all denna sjukstuga, varje gång hon kommer till mig är hon sjuk :(

Nu har jag bäddat ner gumman i soffan med sitt täcke och kudde, "ja e sjuk, ha feber" säger hon samtidigt som hon säger "måtte sova" och gosar ner sig i kudden och tittar på barnprogrammen.

Inga kommentarer: