tisdag 30 mars 2010

Utflykt!

Idag vart det en fin dag, både vädermässigt och rent allmänt. Efter en bra natt med betydligt mer sömn än senaste fyra nätterna så klev Emmy upp klockan sex. Vi klev upp och fixade iordning några smörgåsar, skar upp apelsiner och kokade varm choklad att ta med på våran lilla utflykt. Sedan bar det iväg mot en sjö mitt ute i skogen mot niemisel ungefär, Emmy sov i bilen en stund. Väl framme så packade vi ur oss, pulka, isborr, ryggsäckar, ved. Mycket packning blev det. Gosade ner oss på isen, solen började titta fram och det var alldeles vindstilla. Åh så skönt det var! Emmy var väl inte på världens bästa humör, men med lite lirkande och påhittighet från T´s sida så fick han henne på andra tankar. Hon fick hjälpa till att fiska, hon höll i maggots som hon sa "jåsa mackar" (rosa maskar) om och fiskade upp såna ur ett hål med "issilen", vi plockade istappar från värmestugan som hon bland annat satt och sög på och tyckte va gott. Har lite bilder i kameran, får se om ja ids föra över nått om de blev några bra :) Sen blev det grillning, dock ingen fisk att lägga på elden men det blev lite korv iaf. Inget Emmy tackar nej till! Några koppar kaffe, varmchoklad och lite mat i magen så drog vi oss därifrån då Emmy började bli för trött och kinkig. Men några timmars utevistelse gjorde oss alla gott, jag kände mig mer än tillfredställd med livet efter denna dag! Nu planerar vi en liten pimpeltripp till veckan under någon av de lediga dagarna vi har tillsammans, hoppas bara det fina varma vädret håller i sig!

Nu sitter jag ensam hemma, T åkte iväg till en kompis och skulle se hockey och fotboll. Emmy somnade snällt vid sju tiden. Planerar morgondagen i mitt huvud, får se om det blir något utav det. Måste först lägga upp mina räkningar, fick just tillbaka min internetdosa som varit på vift. Sen kan ja se hur det ser ut med ekonomin, om det är nån idé att ens åka in till stan imorrn....

Inga kommentarer: