måndag 26 april 2010

Börjar med att summera lördagen som inte slutade bättre än att jag och Emmy bråkade ungefär varannan sekund med varandra efter att hon sovit på dagen. Inget passade damen, försökte roa henne med att sparka boll ute, klättra i snön, gunga, promenera runt osv osv. Allt för att underhålla henne så att T fick ligga inne ifred med sin migrän. Passande nog så började han må bättre senare på kvällen när Emmy sov. Då får han iväg och handlade lite godis och vi såg en av filmerna vi har hyrde tidigare i veckan. Mysigaste kvällen på bra länge, tillomed så jag blev blödig och fällde en tår. KAN ju bero på att jag är extra känslig vid mens också, men ändå....

Igår (söndag) så startade dagen tidigt. Lillasyster kom hit på sin moppe redan kl 7, för vid halv åtta dök syster lisa med sambo upp och i släptåget hade de med sig hennes kompis Jenny med sonen Ludvig. Fullt ös i några timmar tills Emmy skulle gå och vila lunch. Puh, alla andades ut och slängde sig i sofforna en stund. Sen blev det dags för en stadstur. Lunch för Emmy, fika för oss andra och lite strosande i butikerna. Kanonväder ute och jag passade på att handla ett par solglasögon. Är det bara jag som känner mig som värsta tönten med solglasögon? Känns lite som att man tror man är något...

Senare promenerade vi till Frasses och käkade och vidare hem. Busa på och sedan la jag Emmy vid halv åtta. Vi fixade tårta till Marcus som fyllde år och fikade samtidigt som vi spelade spel. Även lite spänning fick vi under kvällen som min granne bjöd på. Han kastade ut ett av sina fruntimmer som var rejält packad och satt utanför min dörr och hytte med nävarna och rabblade förbannelser. Vi skruvade av min ringklocka för mycket riktigt så försökte hon ju även ta sig in i min lägenhet. Trevligt. Tur jag alltid låser dörren!

Idag är det måndag. Emmy ska på dagis några timmar, jag och T ska på visning av en lägenhet :)
Men innan det blir det promenad tillsammans. Längtar efter honom redan.

Inga kommentarer: