onsdag 28 april 2010

Hemma mys

Medans Emmy lägger pussel så passar jag på att sitta vid datorn en stund. När Lisa och Marcus kom så hade dom med sig presenter till henne, ett nio bitars pussel och playdoh. Pusslet började hon att lägga helt själv och klarade det på första försöket. Helt chockade var vi allihopa.
Nu fortsätter skrytet...
Hon sjunger mängder av sånger och kan i princip alla orden i dom. Har två skivor från barnkammarbokens samling och hon kan redan alla låtarna på dom skivorna samt många fler. Hon är väldigt uppmärksam och duktig på att lyssna *peppar peppar* hon har börjat äta mycket bra, hon är väldigt talför och nogrann med allt hon gör. Hon är väldigt social och nyfiken. Ja listan kan göras lång, och mamma växer för varje dags om går när alla pratar så gott om min stora lilla tjej. Hon är sååå duktig mammas stjärna!

Sen har ju den här trots perioden kommit igång, har än så länge bara haft ett riktigt stort utbrott och det var ju häromdagen. Bara väntar på att de ska eskalera och bli flera ggr per dag. Fast mycket beror ju också på mig, hur jag lägger upp saker och ting. Man måste ju alltid några steg före, välja sina ord och handlingar nogrannt. En utmaning och det är rätt spännande att se hur ens upplägg fungerar. Dagis säger att hon är bestämd när hon själv vet att hon har rätt, dom säger att dom VET att hon har rätt när det är något bråk mellan henne och någon annan om något sak. För hon är väldigt medveten om när hon själv gör något fel och det säger hon till om åt dom. Hon bråkar inte med någon utan anledning med andra ord.

Idag ska vi vara hemma och mysa, inget dagis. Ikväll ska vi äta tacos ihop jag, Tomas, Sessan och Arvid, Lisa och Marcus och Emmy såklart. Blir riktigt trevligt! Imorgon är det överlämning, jag ska jobba och sedan åker jag till T som jag knappt sett sen i lördags. Då får Lisa och Marcus husera fritt hemma hos mig då jag sover hos T. På valborg har jag dragit nitlotten och ska jobba, synd för annars hade jag kunnat vara med på T´s pappas födelsedag. På lördag är det fest, rockabillyparty på fiskekyrkan. Låter kanske sådär kul för er men det är grymt skön stämmning på dessa tillställningar :) ska först äta middag med Helena och Tobias hos dom, kanske T också följer med. Sen är det som sagt utgång. Kuuul! :) Då är det bara det där med vad man ska ha på sig. Nuförtiden har man ju inte råd att köpa sig något nytt varje gång man ska ut heller, trist....

Nu ska ja dricka kaffe och läsa lite med gumman. Hon är så söt när hon ska läsa en bok för hon kan dom ju utantill :)

Inga kommentarer: