onsdag 12 maj 2010

Dagarna går snabbt

Godmorgon. Idag är det onsdag, det betyder att imorgon är det överlämningsdag. Som vanligt känner man den där känslan av att man inte varit tillräcklig som förälder under veckan. Får dåligt samvete över att man kanske inte haft världens bästa humör alla dagar, att man kanske varit världens tråkigaste som inte velat leka alla gånger, att jag lämnat henne på dagis några timmar om dagen fast jag egentligen hade kunnat vara hemma med henne hela veckan. Ja allt sånt gnager i en och man tänker att NÄSTA gång hon kommer ska vi minsann göra det, det och det. Eller att nästa gång hon kommer ska jag vara si och så... Ja ni förstår, jag tror att som varannan vecka förälder är det lätt att fastna i dom tankarna kanske lite oftare än de som har barnen på heltid. Det blir säkert så att ju äldre hon blir desto mer kommer man känna så....

Vi har iaf haft en bra vecka ihop, det är liksom alltid lika spännande varje gång hon ska komma. Man vet aldrig hur hon beter sig, om hon lärt sig något nytt osv. Hon har iaf börjat gå på pottan/toaletten betydligt oftare, hon kommer ihåg (oftast) att säga till själv när hon är kissnödig, om hon ska göra nr två så är hon lite sämre med att säga till dock. Tills sommaren är slut kanske man vågar hoppas på att hon är blöjfri iaf på dagarna...

Idag ska jag jobba från 8-17.30. Emmy ska på dagis, men hämtas kl 15 redan av T. Första dagishämtningen för hans del och det känns spännande. Har förberett henne och hon är positiv till att det är han som hämtar henne idag. "Kockan tjee Omas hämta mig " säger hon. Nu ska ja gå och klä mig och fixa burre.

Inga kommentarer: