torsdag 13 maj 2010

Idag fick vi (jag ) sovmorgon till kl 7.15, underbart! Vaknade till strålande sol dessutom, det var inte helt fel det heller! En glad liten tjej som satt och väntade på mig i sängen sin. Hon ropar alltid efter mig tills jag kommer, hon har som inte förstått att hon kan gå ner själv från sängen. Vilket iofs inte är något dåligt, det är ju bara bra då hittar hon inte på några hyss innan man upptäckt att hon är vaken....

Det var tänkt att ja skulle agera flytthjälp idag men ja, den planeringen sprack. Jag som tackat nej till dag jobb för att göra det och sedan tagit natten istället. Nu är ju det omöjligt att göra något åt...

Igår hade det gått jätte bra vid hämtningen, hon hade väl sett lite fundersam ut och frågat efter mamma men glömt det snabbt och varit en gladfis. Dom kom förbi på jobbet en sväng och hälsde på, då blev hon dock väldigt ledsen när dom skulle gå och jag inte följde med. Men med lite lockande om att de skulle och leka hos T´s mamma och pappa så gick det bra. Där var dom hela tiden tills dom kom och hämtade mig halv sex. Vi åkte hem, T lagade middag medans jag och gumman kastade boll i hennes rum. Klockan hannt bli närmare sju när middagen var klar, men vi hade så mysigt så det blev mer lek efter maten och hon somnade inte förräns 20.30 ungefär.

Senare idag är det överlämning som sagt. Innan det ska vi hinna mysa massor hemma, vara ute och leka lite och sen ska hon vila innan också. Nu ska ja göra kaffe, mysa med gumman i soffan och se på pippi filmen hon fått av T.

1 kommentar:

mela sa...

:) Jag ska göra mitt bästa :)