torsdag 27 maj 2010

Det blev ingen fika hos syster idag, hon hade glömt nå jobb som skulle göras. Typiskt. Jag och gumman gick istället på affären, handlade lite frukt och gick sedan till en lekpark här i området. Där åkte vi kana, gungade, körde med en "bobby car" och åt lite frukt. Sedan påvägen hem så stannade vid en annan lekpark, vi var ute och lekte i nästan två timmar. En nöjd och glad tjej fick jag med mig in, vi har städat lite, hon hjälpte mig att dammtorka men försvann in på sitt rum så fort jag drog igång dammsugaren (hon tycker den låter så illa), sen fick hon hjälpa mig att diska och laga mat. Vi mumsade i oss ugnspannkaka och sedan gick vi ut på gården och lekte lite tills M hämtade henne. Nu sitter jag här i en tyst och tom lägenhet, huvvaligen. det går kalla kårar i mig, misstrivs så mycket här. Vill ju knappt vara ute på gården för man vet aldrig vad man stöter på för människor och omgivningen är inte speciellt inbjudande...Nä, ett hus med egen tomt är välkommet!

Ska ta mig en promenad i solen och sen packa väskan.

Inga kommentarer: