fredag 16 juli 2010

Hellokitty och Pippi

Nu har gumman kommit hem igen över helgen. Känner att man knappt hinner komma in i vardagen, man vill hinna med så mycket som möjligt när hon kommer så vi sällan bara är. Jaja, får trösta mig med att det bara är nu under sommaren det ser ut såhär. Så, hur det går på husfronten? Ja det ska jag berätta, på tisdag ska T och kolla huset då han inte kunde följa med och kolla på visningen. Kommer bli att vi lägger bud och vi är såååå inställda på att få det då det var vi och 5 andra bara som kollat på det. Dumt jag vet, men jag kan bara inte tänka att vi kommer gå miste om det här också. Jag vill ha det här så fruktansvärt mycket!

Igår när Emmy kom hem så satte vi oss direkt på cykeln och cyklade in till stan där vi mötte upp moster Mia på en fika på uteservering. Emmy var dock inte alls på humör att sitta still och fika, hon lyckades hälla ut en flaska med såpbubblor och då blev det droppen för både henne och mig. Då kilade vi tillbaka till cykeln och for hemåt. Stannade och handlade lite, blev ett hellokitty strandset och en pippi-skiva som vi åkte hem och satte på och dansade och sjöng till. Sen ville hon bada med bubblor och det fick hon ju såklart, hon lekte i vattnet ca 45 min. Härligt! Jag satt bredvid och läste tidning och drack kaffe. Sen blev det kvällsfika och mys i sängen med sagor och sen sa vi godnatt. Klockan hann bli kring 22 och jag såg en sovmorgon framför mig, tji fick jag! Kl 7 bestämde hon sig för att kliva upp...Nu ser vi pippi och äter frukost framför tvn. Kl 9 ska vi väcka T och Emmy längtar, de har ju inte setts på 2 veckor ungefär och hon pratar om honom hela tiden. Han har ju så klart också längtat så han tycker det ska bli riktigt mysigt att bli väckt av henne :)

Nu ska jag torka lilla kladdmonstret innan hon hinner kladda ner hela soffan med yogurt.

Inga kommentarer: