fredag 2 juli 2010

sommaren är igång och det betyder att jag jobbar under veckorna på schema och det känns så skönt att ha rutiner i vardagen. Dock betyder det att jag och gumman inte hinner ses lika ofta, hon kommer till mig på helgerna. Ibland från torsdag till söndag men ibland bara fredag till söndag. Den här gången kom hon igår (torsdag) och vi stannade uppe länge ihop. Hon somnade inte förräns vid tio igårkväll, det gjorde att vi fick sovmorgon idag till halv tio. Skönt! Dock vaknade hon och tjorvade en heldel under natten mellan 3 och 6, till slut la jag mig i hennes säng med henne och hon kunde sova vidare till halv tio. Idag har vi varit på sandaljakt, hittar inga fina sandaler i hennes storlek. Får sänka kraven på utseendet och ta det som finns helt enkelt...

När vi gett upp skojakten så for vi på Kolarens café och fikade och tittade på fåren. Hon är så söt, frågade vad hon ville fika när vi kom dit "mjölk" fick vi till svar. Klart flickan ska få mjölk. Sen fick hon smaka på en bit chokladkaka, den spottade hon ut i handen och sa " de va inge gott". Efter lite lek i sandlådan och utfodrande av fåren och fika begav vi oss på lägenhetsvisning, en fin nyrenoverad trea i närheten av där T bor nu. Ett bud kommer läggas på den och förhoppningsvis blir den vår. Egentligen vill vi ha hus men det får vänta, nu vill vi bara flytta ihop och starta ett nytt kapitel. Känna av vardagen på riktigt med alla gemensamma måsten osv.
Efter visningen for vi och hälsade på T´s föräldrar, Emmy blir överlycklig när vi far och hälsar på dem och de blir ungefär lika glada! Hon cyklade på sin cykel som hon har där och det gjorde hon i ungefär 2 timmar. Lite frukt och kaffe intogs innan de var dags att åka hem och äta middag för att sedan ta en promenad till moster Mia. Vi myste på altanen deras, blåste såpbubblor och pratade i solen. När klockan blev 19 gick vi hemåt, stannade till på coop och handlade badskum och en hellokitty handduk. Hem och bada, äta kvällsfika och sen sa vi godnatt. Efter 2 sagor och att jag pillade henne i håret så somnade hon på två röda. Satt kvar en stund och strök henne i håret och kände hur varm och lycklig jag är som fått en sån fin dotter.

T är och spelar poker, kommer hem och nån timme. Förhoppningsvis lite rikare :) den här helgen är det mycket som händer. Besök hos Hanna är inplanerat, kanske en tripp till överkalix och hälsa på Helena med familj i stugan, träffa morfar och även hinna hälsa på Elin och Jonas. Hur ska vi hinna med allt...?

Nu ska ja krypa ner i badet och läsa en tidning. Längtar till imorgon då jag får ännu en underbar dag ihop med mina hjärtan.

Inga kommentarer: