tisdag 31 augusti 2010

Vardag



Här är från när vi var på Hägnan i somras. Känns som en evighet sedan, nu är hösten verkligen här och det är ju iofs rätt mysigt det med. Man får ta på sig mysiga stora halsdukar, vantar och mössan åker nog strax fram den med! Har inhandlat mig en ny grå kofta, halsduk och ska kolla runt efter några schyssta vardagsskor. Fyller ju dessutom år snart, hela 25 år och då får man ju chansen att önska sig lite roliga saker också!

Idag är vi lediga, eller jag och Emmy är lediga. T jobbar till 21. Vi klev upp allesammans kl 7, käkade frukost framför tvn och lekt i gummans rum. Hon har börjat rita jätte mycket, hon håller i pennan som man ska och försöker göra små små saker, hon tränar på att rita ben och armar på cirklarna hon gör. Hon försöker även fylla i saker och låtsas skriva sitt namn och andras namn. Hon kan sitta hur länge som helst med sitt ritblock, blir nog att inhandla lite fler såna och mer tuschpennor som har en tendens att bli för hårt ritade med ibland då tålamodet hennes brister.

Vi har hunnit med att slänga in tre maskiner tvätt och när vi skulle hämta kläderna så fick hon något utbrott på vad vet jag inte, men iallafall så slängde hon sig på golvet och skrek som en stucken gris, vägrade stå upp eller gå själv så till sist fick jag ta henne under armen och bära henne upp till lägenheten med famnen full med kläder också. Tur vi inte har allt för långt att gå. Ja vad ska man göra, bara att ta utbrotten med ro och inte stressa upp sig. Låta henne skrika och gorma och bara fortsätta göra det man ska utan att disskutera, det går ju över till slut. Dammsugaren har fått ta sig ett varv i läggan också och så slängde vi ihop en pannkaka som vi ska äta till lunch. Sen tänkte jag ta en cykletur, handla och bara vara. Man uppskattar verkligen sin lediga tid på ett helt annat sätt än när man inte jobbar på schema. Min förlängning på jobbet hoppas jag övergår i ett vikariat som varar till nästa sommar, förhoppningsvis får jag reda på det på torsdag då vi har P-möte. Håll tummarna!

2 kommentarer:

Helena sa...

Håller tummar & tår!

Vad roligt att Emmy ritar! Ska minsann lära henne ett och annat när jag är färdigutbildad, hihi!

sandra sa...

Helena; ja inte är det från min sida hon isåfall fått den gåvan av :)