måndag 25 oktober 2010

Som ni märker får jag inte till den nya bloggen, problemet kvarstår och jag sliter mitt hår. Vad gör jag för fel?! Får väl helt enkelt fortsätta blogga här tills vidare.

Idag köpte jag en jacka, en som jag redan förra året såg ut men var för snål för att köpa. Inte för att den var speciellt dyr men för att jag var ruggigt fattig förra året vid den här tiden. Men NU har jag råd och jag slipper frysa samtidigt som jag känner mig fin :) har fått dille på smink och nagellack. Sånt där ytligt men ack så roligt, har bestämt att i huset skall jag göra en sminkhörna i sovrummet med ett bord med lådor där jag kan förvara alla grejer och ha en stor fin spegel med sån där grymma lampor på sidorna. Precis som ett riktigt sminkbord skall se ut. Längtar! T får ju sin hörna i garaget där han får pyssla och göra fint åt sina fiskegrejer, så det är inte mer än rättvist att jag får min hörna. Det vi kommer köpa nytt till huset är ett matbord i större modell att ha i matrummet bredvid vardagsrummet, är lite inne på bjursta bordet från ikea och några snyggare stolar till. Har dock inte hittat de rätta ännu. Även en ny säng står på listan, har kollat ut några alternativ på kontinentalsängar för den vi har nu är ju en gammal ärvd sunkig sak. Har ni inte upptäckt sidan www.styleroom.se så tycker jag ni ska kika in där, sjukt mycket inspiration får man, nästan så man blir alldeles virrig av alla stilar och snygga saker.

Idag var jag och sa upp lägenheten också, så nu får vi hålla tummarna att någon vill ta den redan den 1:a december så vi slipper stå med dubbla hyror en månad. Men vi har lagt undan pengar så det är inga problem men vore ju roligare att lägga dom tusenlapparna på annat. Det är alltså bara 6 veckor kvar till flytt. Herregud, känns som att vi måste börja packa NU! Fast jag vet ju att så inte är fallet, vi tömde ju T´s lägenhet på en dag och då hade han inte packat en pinal innan flyttdagen...det är bara jag som är som ett litet barn på julafton och vill göra allt klart nu redan.

Drömmen vore att Emmy skulle kunna få börja på ett nytt dagis, trivs inte med hennes dagis nu. De känns som mest förvaring och alldeles för stor avdelning med för många barn på för lite personal. Inget ovanligt men jag hör om vänners dagis och jag tycker de låter såååå mycket bättre än hennes nuvarande. Måste kolla upp med hennes far om hus vi ska lösa det hela. Vill få in henne på något av de dagis som finns i närheten på Hertsön. Som läget är nu så använder vi sällan OBtiden som hennes dagis faktiskt egentligen är, ett Obdagis. Det händer ca 1 gång i veckan för våran del, sen är jag lite osäker på hur det är när hon är hos pappa....som sagt, skall kolla upp det där lite närmare.

Emmy är i någon period där hon är så omständig som det bara går att bli. Jag kan bli tokig på henne! Hon gnäller om ALLT, det är varmt, det är kallt, hon har ont i benen och kan inte gå, hon är trött och måste vila med tutten, hon ska ha skinka på mackan och sen ska hon inte ha det helt plötsligt, hon ska ha tofsar i håret men drar ut dom direkt och skriker att hon inte vill ha dom, man ska bära henne som en bebis, hon spottar på golvet när hon blir arg och ska slå på saker eller sig själv när hon blir arg. ja listan kan göras hur lång som helst och allt detta kan hon hinna med inom loppet av 30 min och så börjar det om igen. Tålamodet tryter redan innan dagen hunnit börja. Två lediga dagar med henne och man är heeelt slut i huvudet. Ja, barn är inte alltid det roligaste/lättaste men som tur är överväger ju de fina stunderna man har med dom och man blir alldeles varm i kroppen när man ser dom sova sött.

nu ska jag se vidare på top model och dricka mitt kaffe. Älsklingen kommer hem om en timme ungefär, då ska vi mysa med lite te och kvällsmacka och se vidare på filmen vi började se igår men som jag somnade till, ooops!

Inga kommentarer: