lördag 23 oktober 2010

Störande

Blir tokig, har gjort en ny mail eftersom den jag haft sen jag började använda internet har blivit kapad. Men den nya mailen fungerar inte speciellt bra, inga mail kommer fram. Har fixat en ny blogg men kan inte aktivera den eftersom jag måste ha en aktiverings kod som ska ha skickats till min nya mejladress. Så nu står jag här och har två obrukbara mejladresser och en blogg som inte kan aktiveras. Grymt irriterande! Något annat irriterande är att ordet MAIL inte egentligen är ett ord enligt min stavningskontroll här så det blir rött för varje MAIL jag skriver, MEN ordet MEJL kommer inte fram när jag får förslag på rätt stavning, men ordet MEJLADRESS kommer fram. Skumt.

Igår var vi och kollade ut ett golv vi ska ha i huset, blir valnöt i hela undervåningen. Till det ska vi matcha med vita väggar och någon fondtapet i vardagsrummet. Bestämde oss även för att inflytt blir den 1:a december, hoppas någon tar lägenheten redan då så vi slipper stå med dubbla hyror en månad. Emmy är förväntansfull inför flytten, hon pratar om sitt nya rum som hon ska få och om att hon ska ha en pool på gräsmattan utanför huset på sommaren :)

Idag har jag jobbat, T var på förmiddagen och fiskade upp två fina öringar som vi skall tillaga imorgon. Undertiden var Emmy hos svärföräldrarna och myste, sedan hämtade dom mig från jobbet och vi fixade ihop en snabb middag för att sedan vinka av T som skulle och se på hockeyn hos en vän. Jag och gumman lekte massor innan det var dags för sängen, en trött tjej som somnade så fort jag läst bok och stängt dörren. Nu är jag trött, mätt och lite kelsjuk. Hoppas älsklingen dyker upp snart så vi kan mysa ner oss framför en film innan jag stänger mina bruna. Imorgon är det jobb igen, tur att tiden går snabbt under helgerna när det är mycket folk. Jag får vara ledig måndag och tisdag med gumman, då ska vi på biblioteket, säga upp lägenheten samt på banken. Massor av ärenden blir det. Längtar efter att få köpa inrednings saker också, kanske blir att jag kollar lite småsaker till huset :)

2 kommentarer:

Leja sa...

Vad roligt med flytt till hus! Spännande :)

sandra sa...

Leja. Ja verkligen! :) Kommer trivas som fisken i vattnet. Speciellt sommaren längtar jag till då man kan ha pool och grejer på tomten till lillan :)