tisdag 9 november 2010

Så mycket dom händer nu. Mitt vikariat går ut den 1 december, i samma veva som vi flyttar. Kommer bli mycket hattande fram och tillbaka på jobben. Håller på att bestämma hur ja ska jobba framöver om jag inte får mig något fast. Att jobba 3-4 vardagskvällar plus varannan helg på fritidsgården OCH extra pass på både Shell och Dollar innebär att jag inte är hemma speciellt mycket, eftersom de är dag och kväll/natt jobb. Det går bara inte att kombinera, får ont i magen av att tänka tanken. Så därför kommer jag nog bara jobba på shell och dollar, det kommer innebära fler timmar för varje pass jag får och inte tre timmar per pass på gården (resp. fem timmar på helgerna...) Ett jädra pusslande för att få allt att klaffa....

Imorgon är jag och gumman lediga. Så skönt! Har inte haft en ledig dag med henne sen hon kom hit. Idag hämtade T´s pappa henne från dagis och de hade superkul under eftermiddagen då jag jobbade, ringde och hörde hur det gick för dom. Söta är dom tillsammans! Vi ska få ta hand om T´s systers fågel Bosse under två veckor när hon är utomlands, ska bli kul. Vi har pratat om att kanske skaffa en egen fågel så småningom :)

Nu väntar jag på älsklingen som är och handlar, vi ska äta yogurt och fruktcocktail. Sen blir det nog något avsnitt av The office i sängen, är sjukt trött så det blir nog inte så mycket tittande för min del när vi lagt oss.

2 kommentarer:

Leja sa...

vad jobbigt att pussla ihop en massa olika jobb, men vad roligt med lite variation i alla fall :)

jag som känner att det vore svårt att pussla ihop min halvtid med något annat.. men det är klart att det går!

sandra sa...

Leja: Men du pluggar ju samtidigt som du jobbar, det är ju ingen lek det heller kan jag tänka mig! ja det positiva är ju som sagt variationen man får :)