tisdag 21 december 2010

Fick hämta hem gumman från dagis idag strax innan jag skulle ta lunch på jobbet. 39 graders feber hade hon vaknat med efter sin två timmars långa vila på förmiddagen. Här hemma har vi legat i soffan tillsammans och sovit lite framför barnprogrammen. Känner mig själv rätt risig också. Typiskt såhär till jul.

I och med att E blivit sjuk nu så kommer jag vara julledig fram till måndag. T är också ledig så det kommer bli mysigt. På torsdag ska vi rulla köttbullarna, hämta bord och stolar som vi ska låna till julaftonen samt lämna gumman med hans föräldrar på eftermiddagen så vi kan fara in till stan och handla det sista klapparna. På kvällen ska lillasyster komma förbi så vi kan ha lilla julafton och mysa då hon inte kan komma tills oss på julafton.

Juldagen kommer bli trevlig, har blivit medbjuden på fest med syster och sambo. Problemet kvarstår, vad ska jag ha på mig!? Måste nog hitta mig något nytt, enda festliga jag har är ju nyårsklänningen....

Inga kommentarer: