söndag 19 december 2010

4:e advent och vi har tänt alla ljusen, sitter framför barnprogrammen och ätit klart frukosten. Nu är gumman överenergisk och jag super trött. En viss T höll mig vaken ett tag när han kom hem efter två inatt lite rund under fötterna. Idag ska gumman till T´s föräldrar undertiden vi båda ska jobba några timmar idag, dom ska klä granen och sätta i ordning krubban. Mysigt!

Glömde ju berätta om gårdagens händelse på bussen. Klockan var kring 19 tiden när vi åkte hem från stan, på bussen var det vi och fem andra varav två påverkade ynglingar. Tonen de hade visade att de var allt annat än glada och trevliga, jag och gumman satt som tur var längst bak och en bit ifrån dessa två grabbar. De svor åt busschauffören flera ggr och jag kände på mig att det kommer hända något snart. Dom klev av i herstö centrum och bussens dörrar både fram och fram öppnades, när dom klivit av ser jag hur en av killarna springer fram till chaufförens dörr, hoppar in och kastar sig mot honom och ger honom ett knytnävsslag i ansiktet, skriker "din jävla fitta" och försvinner lika fort därifrån. Det gick bra med chauffören, skakad självklart. Han fick kontakt med polisen och bussen stod stilla. Emmy var trött och svettig där inne så ja ringde T´s mamma som hämtade oss från centrum då de är en bit att gå hem därifrån. Självklart skulle jag stannat kvar och berättat för Polisen vad jag sett om jag inte haft E med mig, men kände bara att jag inte hade ork att invänta polisen med en trött och gnällig tjej som bara ville hem och mysa. Som tur var så fanns de ju fler ombord som kunde uppge samma version av det som hände. Men usch vilken upplevelse, de hade ju lika gärna kunnat hoppa på oss för att de störde sig på att E var för högljudd eller någon annan dum anledning...

Nu ska ja dricka en kopp kaffe innan jag ska göra mig klar.

Inga kommentarer: