torsdag 16 december 2010

Oväder!

Oväder! Det är vad det är ute, vitt vitt vitt. Det bara vräker ner och ser inte ut att vilja avta. Ser fram emot morgonens skottning....Noooot! Nackdel med att vara husägare, man måste rå om sin egen uppfart och nu när älsklingen är bortrest i sollefteå på begravning så är det jag som är husets herre och måste göra skitgöra´t.

Hämtat hem gumman idag, vi gick på stan UTAN vagn. Trodde seriöst inte det var möjligt att få henne gå själv men se det gick! Vi promenerade och lämnade tillbaka böcker, inhandlade en handkräm från bodyshop (som förövrigt var grym!) Mina händer har varit alldeles såriga av den torra luften, kylan och framförallt från jobbet där jag håller på med kartonger, pengar och smuts. Har haft så ont så jag velat grina när jag tvättat händerna, vilket man gör typ 100 ggr per dag där. Efter det tog vi lunch, pannkakor med sylt till gumman blev det och hon säger så mysiga saker som "Va musigt vi har det här mamma" (ja hon uttala oftast Y som U ) kan vara hennes Tornedals påbrå som visar sig!

Här hemma har renoveringen gått bra, vi har hunnit med tapeterna i hela matsalen och vardagsrummet och fondväggen blev GRYM! Det ser verkligen lyxigt ut med medaljong tapeten och valnötsgolvet mot de övriga vita väggarna.

Nu ska jag se Robinsson, känner mig inte ett dugg trött längre. Kan bero på att jag somnade en stund medans jag låg bredvid gumman och strök henne på ryggen. Typiskt...

Inga kommentarer: