torsdag 16 december 2010

Som jag misstänkte, jag är inte ett dugg trött efter min lilla powernap tidigare. Typiskt, kommer med andra ord bli en lång och tung dag imorgon då jag kliver upp med tuppen och sedan ska och jobba 10-19.30. Jag och gumman kommer inte vara hemma förrns vid 21 imorgon och på lördag är det upp med tuppen igen och jobba :(

Har provat min klänning som jag handlat till nyårsfesten vi ska på. Snygg på trots något extra kilo, tur den är lite luftig så man slipper oroa sig för eventuella (?) valkar! Måste dock inhandla lite extra grejer som en liten festlig bolero, strumpbyxor och smycken. Blir att ge sig ut i hysterin på mellandagarna. Har helt bojkottat mellandagsreorna i alla år, pallar inte att trängas med hysteriska tanter, tjejer, fjortisar OCH föräldrar med barn/barnvagnar (ser ingen vits med att dra med sig ett ekipage med gnälliga ungar som springer kors och tvärs och gör en enbart svettig och ännu mer stressad). Iaf, ser inte fram emot mitt mission inför nyår!

Inatt får jag krypa ner ensam under täcket, ingen T som håller om mig och värmer mig eller pillar i mitt hår. Vi sover oftast som om vi vore fastklistrade i varandra, våra kroppar passar ihop som pusselbitar. Jag känner en sån trygghet i honom, han ger mig ett lugn i kroppen. När han kallar mig för "Hjärtat" blir jag alldeles varm i kroppen. Du gör mig så lycklig.

Inga kommentarer: