torsdag 27 januari 2011

lyckorus

Äter frukost och ser på plastikkirurgerna, Emmy sitter på övervåningen och ser Hugo och äter en filtallrik. Hon bad om att få gå upp och se Hugo på sin lilla tv och när hon satt där uppe ropade hon och frågade om hon kunde få äta frukost där uppe. Sötungen. Igår somnade jag riktigt tidigt, innan tio var nog klockan för jag fick ett sms av T vid 22.40 och jag vaknade inte ens av det, såg de imorse och det fick mig att le. Fått en sån skön känsla i kroppen under morgonen, ett lyckorus av kärlek till min lilla trollunge och T.

Vid elva tiden ska jag försöka få gumman att vila, brukar vara en fight hemma om dagen när hon ska vila fast jag vet att hon behöver det fortfarande. Kanske blir att vi tar en promenad med vagnen så hon somnar, får se hur kallt det är senare. Nu är det ju bara 4 minus grader!

Inga kommentarer: