onsdag 26 januari 2011

Idag har jag shoppat byxor! Hittade fyra par men begränsade mig till endast två, blev ett par ljusare jeans leggings och ett par svarta tajta leggingsaktiga med höööög midja och dragkedja bak, de satt som ett smäck och ett stort plus att de håller in magen på ett mycket bekvämt sätt. Niiice!
Passade på att äta lunch med syster Mia också och sen gick jag och tog mig en te på waynes i min ensamhet, läste några tidningar och bara njöt av lugnet. Sen hämtade jag gumman från dagis och påväg hem gick vi förbi Hemmakväll och hyrde djungelboken, slog på den efter vi ätit middag och myste ner oss i soffan. Myror i benen på tjejen som knappt såg halva filmen, tror hon kände av tröttheten och inte kunde sitta still för att hon kanske skulle somna eller nå. Blev att lägga gumman rätt tidigt idag, kvart över sju sov hon. Hon sa inte en knyst när jag gick ur rummet efter jag läst saga och satt på Lotta cd:n. Blir nog en tidig morgon för oss imorrn, hoppas på milt väder så man kan vara ute och leka i snön lite för vi ska vara lediga. Vill passa på att umgås innan hon åker till pappa.

Har fått ett till extra jobb nu, gah. Leos Lekland ska jag jobba på i helgen, våran Ikea tripp blir inte av med andra ord :( Men alla timmar jag kan dra in måste ja ta. Så på lördag blir det 13 timmars arbetsdag, tuuungt! Först Leos 11-15.30 och sedan Shell16 till 00.30.

På fredag när T kommer hem så möts vi upp hos hans syster som fyller år, där blir det middag och fika. På kvällen är tanken att jag ska möta upp syster Mia och några till i stan och dricka nått glas vin MEN jag vet inte om jag kanske bara åker hem istället så jag är pigg på jobbet på lördag. Blir mest troligt så. T ska fortsätta fredagskvällen med pokerspelande, trist!

Nu ska jag göra mig en kvälls macka, slå upp en av mina tre nya böcker och försöka hitta lugnet och kanske somna tidigt. Längtar efter min älskling, pratade nyss med honom i telefonen. De satt på Olearys i sthlm och skulle käka nå god mat och dricka en öl och se hockey. Soft.

Inga kommentarer: