onsdag 9 februari 2011

Efter att ha lämnat gumman på dagis unnade jag mig en kaffe på Waynes med en tidning i min ensamhet. Så lugnt och skönt och sådär vardagslyxigt. Satt och kollade ut på allt folk som stressar hit och dit. Fan, vi måste bli bättre på att bara ta det lugnt och andas och inte ha så bråttom överallt.

Snubblade in på åhlens och köpte lite ljuslyktor. Fyra rosa låga värmeljus lyktor och två höga silver lyktor med höghus motiv på. Hoppas älsklingen gillar dem, han är rätt petig...Tanken var först att ha de rosa ljuskopparna på tavellisten jag satte upp igår men de var för breda för den smala listen, typiskt. Så nu får de pryda köksbordet istället.

Håller på att laga fläskpannkaka färdigt så vi bara kan sätta oss att äta när jag hämtat gumman från dagis. Älsklingen skrev ett sms och sa att han börjar rulla hemåt nu med något stopp på vägen på några butiker, så det betyder att han blir hemma ganska tidigt idag. Härligt!

1 kommentar:

Elin sa...

HÄRLIGT! med vardagslyx