torsdag 10 februari 2011

Dagen startade av att älsklingens väckarklocka tjöt för fulla muggar halv sju. Gaaah. Han hör verkligen ingenting den där karln , jag å andra sidan vaknar och får hjärtklappning av för höga jud på morgonen. Efter en natt full av spring till damen på övervåningen var mitt humör inte det bästa så jag buffad till T rejält i ryggen så han nästan flög upp och såg helt förskräckt ut. Jag fräste åt honom och vända sidan åt, han ska upp och duscha och väcker givetvis gumman när han går uppför trappen. Suck, hör på henne direkt att det är trött och gnällig tjej som kommer ner. Hon somnade sent igår då vi hade T´s föräldrar på besök och att kliva upp så tidigt då är ingen hit. Jaja, får göra det bästa av dagen. Synd bara att det är typ 25 minus grader ute idag, solen skiner iaf så man får lite energi men vi tar oss inte utanför dörren idag, det är ett som är säkert.

Har nyss fått måla naglarna på tösen, blev olika färger på alla naglarna. Kul tyckte hon!

Någon dag här framöver ska jag köpa på mig lite pyssel grejer, lim, glitter och sånt som man kan pyssla med såna här dagar. Tror hon skulle kunna ha koncentration iaf en liten stund för det. Igår satt hon och ritade medans jag pysslade i köket, hon hade ritat tre gubbar, alla med kroppar inte bara huvudfotingar. Hon hade också lyckats få med olika färg på kläderna. Imponerande!

Ja, nu är allt "dumma", Dumma sockarna, dumma käderna, dumma mamma. Ja allt som kommer i hennes väg....

Inga kommentarer: