söndag 20 februari 2011

Godmorgon. Idag gav hjärtat mig sovmorgon till halv åtta. Igår när älskling kom hem så satt han och zappade på tvn och kollade massa sport, jag la mig på honom och han pillade i mitt hår så jag somnade. Sen väckte han mig och vi gick och la oss i sängen, slog på tvn men jag somnade direkt på hans arm och inatt har vi sovit nära varandra hela tiden tror jag, varje gång jag vaknat har vi legat omslingrade. Mysigt!

Emmy har ätit frukosten framför tvn (som vanligt) till barnprogrammen, nu sitter hon på golvet och bygger med sina duplo grejer hon fick av morfar. Hon fick en barnvagn och massa dockkläder och tillbehör av T´s föräldrar, en sångskiva där dom sjunger hennes namn av hans syster och ett barbafamiljs pussel av mosters Sessan, en klänning med tajts av moster Mia. Av oss fick hon en doktorsväska, målarböcker och tatueringar. Ska köpa mer duplo grejer, lite djur och sånt.

Nu ska jag göra mig en macka och lite te och vid nio väcker vi älsklingen med lite hopp och studs i sängen :)

4 kommentarer:

Liisa sa...

Av oss fick hon också en doktorsväska, men då har hon ju en hos mamma och en hos pappa då! :) Också fick hon clownkritor till ansiktet, vi har nämligen såna hemma hos oss som hon älskar att använda när hon är här! Både jag och R var alldeles lilamålade i ansiktet när vi åkte hem. Hjärtan sa hon att hon målade, sötnosen! Gud vilken härlig liten tjej ni har! Hon var nyfiken på magen också, på R och M lyssnade hon efter hjärtslag men på mig lyssnade hon bara efter bebisen!

Liisa sa...

Med stetoskopet från doktorsväskan alltså, när hon var Dr. Emmy! :)

sandra sa...

Liisa: Ja hon sa att hon hade två doktorsväskor nu :) Hon har inte nämnt att hon fått kritor men när jag frågade henne nyss om det så sken hon upp och berättade att hon målat på er och att du har en bebis i magen som ska äta tissemjölk :)
Hon sa också att hon längtar efter bebisen så hon kan leka med den sen, fast den kanske är lite liten först. haha!

Liisa sa...

Åh vad söt hon är! :)