torsdag 10 februari 2011

Nu har vi avverkat låt listan på Spotify, haft dansuppvisning i vardagsrummet så nu är väl dagens motionspass avklarat, bara styrke delen kvar då!

E käkar en macka i soffan. Ska dra fram dammsugaren så kanske hon smiter iväg på övervåningen och kan leka lite för sig själv. De funkar för det mesta! Läste någonstans om en mamma som var hemma med barnen och för att få lugn och ro och få barnen att gå och leka på rummet så satte hon igång dammsugaren och lät den stå och brumma medan hon själv satt och läste en tidning och drack kaffe. Hennes enda chans att slippa ha barnen upp i ansiktet. Klockrent!

Idag åker gumman till pappa och vi ska påbörja renovering av hallen under helgen. T är helt ledig men jag ska jobba lite på Dollar. Imorgon ska de börja lägga nya klinker golvet och på lördag eller söndag påbörjar jag målningen av väggarna, en av väggarna ska ju prydas av en cool tapet som vi bestämt sedan länge. Sen kommer en ikea sväng där det ska inhandlas skoskåp och diverse nödvändigheter för en hall.

Ikväll ska vi lyxa till det med sushi. Längtat som tusan! Bra smal mat är det också, sånt man får äta mycket av utan att få dåligt samvete. Har ju faktiskt gått ner ett kilo sen förra veckan, det ni! ;)

4 kommentarer:

Madde sa...

Hahah, det där med dammsugaren kanske man skulle testa! :) fast jag har svårt att se att det skulle funka på mina barn. De älskar nämligen att dammsuga och skura, så direkt jag tar fram dammsugaren släpper de allt som de pysslade med för stunden för att komma och hjälpa till! :)

Sansis sa...

Madde; det funkar här iaf. Efter att jag dammsugit fortsatte hon att leka på sitt rum länge länge! :) Hon är inte allt för förtjust i att hjälpa till med städning än så länge. Kan ha att göra med att jag heller inte är för frekvent städare...haha!

elin sa...

härligt att träningen ger resultat! :)jag verkar ha fastnat i nåt viktdike :/

sandra sa...

elin: jag kommer nog också dit snart. Men du ska verkligen inte vara besviken! du har ju gjort ett grymt bra jobb!