måndag 14 mars 2011

Fick en mindre trevlig överraskning i form av ett inkasso brev från Fonus begravningsbyrå förra veckan. Ja det handlade om en obetald begravning som ägde rum för drygt två år sedan och som skulle betalas av kommunen/socialförvaltningen. Men någonstans brast kommunikationen och så blev inte fallet och nu kom räkningen till mig UTAN någon som helst förvarning i form av påminnelse eller dylikt. Jävligt konstigt, för om det hade kommit någon sådan så hade jag/vi ju tagit tag i det direkt för i den här sitsen vill man ju verkligen inte hamna i! Efter min systers hjälp så fick vi betalning vilande i väntan på utredning så nu har jag rotat fram alla gamla papper som jag ska skicka in till kommunen i hopp om att det inte ska behövas rotas i de förgångna mer. Usch.

Nu ska jag klä mig och ta med mig kaffet och en tidning att läsa på altanen i solen. Mysigt!

1 kommentar:

Helena sa...

Ånej, vad tråkigt. Hoppas det löser sig!

Kram / Helena