måndag 14 mars 2011

resa

Idag är jag vaken tidigt, klev upp samtidigt som älsklingen for. Är fortfarande mätt efter gårdagens brakmiddag hos svärisarna så frukosten får vänta men lite kaffe är ett måste. I lördags var kvällen sådär lagomt fartig, vi dansade till dansbands trubadur. Ja det var ju trots allt en 40 års fest! Men mig kvittade det, tyckte det var lika kul ändå. Lite annorlunda sådär! Vi var hemma kring tre tiden, söndag morgon vaknade vi kring elva. Låg i sängen och gjorde sånt där man gjorde förr i tiden när man kunde vara bakis och inte kände några måsten. Tog godisskålen på magen, cola och slog på tvn och låg och myste på i nån timme tills de slutade snöa och solen kikade fram. Då tog vi på oss och gick på promenad och sedan satte vi oss på altanen i solen med en kaffe och spånade på framtiden.

Älsklingens jobbplaner för veckan blev ändrade så han behöver inte alls åka till Gällivare i tre dagar. Sweet, då får jag sova med mitt hjärta!

Nu har vi planer på att ta en resa till hösten, ungefär när jag fyller år blir det isf. Vi funderar starkt på att bara åka ner till sthlm och sen se om vi hittar en sista minuten, typ mexico, maldiverna, dubai eller liknande. Inte turkiet, spanien eller grekland. Vore lite kul att inte riktigt veta vart vi hamnar fast vi ändå vet att vi kommer oss iväg!

Inga kommentarer: