tisdag 8 mars 2011

Haft en dålig start på morgonen. Först ringer T´s larm kl sju, vilket han självklart inte vaknar av trots att den ligger en halv meter ifrån honom. Den skriker verkligen och jag får hjärtklappning och kastar mig över honom för att stänga av den. Jag puttar på honom hårdare och hårdare och blir alltmer förbannad. Muttrar lite och vänder mig om och hoppas att E inte ska vakna där uppe för hon verkar ha tagit sovmorgon idag. Jag somnar om men vaknar igen efter en kvart av hans larm igen, den här gången vaknar han själv och stänger av det, Jag har inte en tanke på att vara snäll och se till att han faktiskt kliver upp. Någon måtta får det fan vara. Jag muttrar ytterligare och sätter täcket över huvudet. Vaknar åtta av att han bökar och har sig och svär lite över att han inte vaknat och att ingen väckt honom. Hmm...han ska då upp och duscha och självklart vaknar ju E av det. SÅÅÅÅ typiskt när hon väl tar sovmorgon. Gaaah! Kunde inte börja sämre va? Joohoodå, E är på extremt pissigt humör så hela morgonen har bestått av gnäll, skrik och gråt och gorm. Hon är inte utvilad, jag märker direkt på henne när hon inte fått sova det hon behöver.

Igår var vi nämligen förbi svärföräldrarna efter vi ätit middag så vi var inte hemma förräns åtta och E somnade väl typ vid nio, hon var så övertrött så hon tjorvade en del vid läggningen. Men tack och lov har hon sovit desto bättre i natt, tror det beror på att vi lyckades få i henne nässpray innan vi gick och la oss så det löste upp och gjorde de lättare för henne att andas och blev mindre hostattacker.

Idag är T i piteå och jobbar, jag och E måste till AF och skriva in mig på nytt då jag blev avskriven förr förra veckan då jag jobbade så mycket och glömde höra utav mig som planerat. Typiskt, förlorat en veckas ersättning. Tur jag snart får börja på mitt vik och ekonomin blir stadig igen. Moster Sessan ska komma och hälsa på oss vid middag, så jag ska fixa lasagne lagomt tills dess. Trevligt! Nu ska jag klä mig och ta en kopp kaffe.

Inga kommentarer: