torsdag 31 mars 2011

Igår hämtade jag gumman, vi gick och handlade mat i väntan på att T skulle hämta upp oss. Jag fyndade btw tre klänningar igår samt ett brett svart midjeskärp. Idag ska vi in på stan och kolla på hägglunds som har rea, T bad mig kika efter något jag behöver. Och ja, jag behöver en skal jacka samt en fleecetröja av något slag. Sen ska vi möta Helena, Tobbe och Arild på stan för en fika. Blir en trevlig dag det här, sista dagen i "ledighet". Ska bli så skönt med struktur på dagarna! Nu tjatar E om att hon vill gå ut i det underbara vädret, vad har hänt?! Från att aldrig vilja gå ut till att bara vilja vara ute...

Lite bajsupdate: Igår fick jag sätta henne på pottan i sitt rum och leka med henne innan det till slut kom bajs, tog en kvart innan hon kunde slappna av. I morse kom hon springandes och sa att hon måste bajsa, satte sig på pottan och det kom direkt. Heaven! Märker stor skillnad på hennes humör när hon får igång magen.

3 kommentarer:

elinc sa...

tips: en annan liten person i min närhet hade problem med att våga göra nr. 2 och det blev en ond cirkel. eftersom att h*n höll sig så länge gjorde det ju ännu ondare. För dem passade det bra att ha en "bajskompis", en mjukishund som kompanjon på toan...

Sansis sa...

Hon har alltid med sig leksaker in för att kunna sitta kvar. Utan dom så blir det gråt och skrik.

elinc sa...

lilla gumman. hoppas att det blir bättre riktigt snart!