lördag 5 mars 2011

Igår somnade jag riktigt tidigt, la mig i sängen och skulle kolla Big brother som började 22, vaknade av sms tio över och insåg att jag faktiskt somnat direkt jag lagt mig. Galet. Somnade om och sov vidare tills T kom hem från pokern och då var klockan närmare två. Då började istället E tjorva på övervåningen med hosta och hon var bajs och kiss nödig flera vändor om och det skulle torkas snor och så vidare, så höll hon på fram till närmare halv fem då hon till slut kunde slappna av och somna om. Vi klev upp 6.20 och jag satte på filmen vi hyrde igår, hon lät mig vila från och till två timmar. Sen gav jag upp och gjorde mig kaffe. Huvudvärk från hell kom smygandes men den botade jag med en alvedon och lite mer kaffe. Vi väckte T lagomt till att melodikrysset skulle börja (Ja vet, pensionärsvarning!!) haha. Åt frulle ihop och löste krysset som faktiskt var rätt klurigt den här gången, klädde oss och for iväg och hämtade släp som vi sedan fyllde med en stor garderob och ett vitrinskåp som sedan slängdes. Nu är T och kör lite returkartonger och sånt samt handlar till middagen ikväll. Det blir fläskfilé och klyftpotatis och en god sallad till det. Mums, längtar efter en bit kött att sätta tänderna i! Jag har passat på att rensa i tvättstugan så man tar sig fram utan att snubbla på grejer, HUR kan man samla på sig så mycket saker som man inte vet vart man ska sätta på bara tre månader som vi bott här. Galet! Behöver verkligen bättre förvaringsmöbler där man får plats med allt skrot som man bara använder ibland....

Nu är tvätten klar, ska kila och hänga upp den medans gumman äter sitt päron och ser på filmen (hoppas hon får igång sin tröga mage snart) hon har inte lyckats bajsa ordentligt på tre dagar...

Inga kommentarer: