fredag 18 mars 2011

Igår var vi hos tandläkaren och det gick bra! T´s mamma jobbar ju där så det gick smidigt att få henne att inte vara orolig, hon fick sitta i min famn när vi kom in i undersökningsrummet. Stolen såg väl lite läskig ut med alla borrar och grejer bredvid så hon ville inte sitta själv där. Hon fick välja en tandborste, blev en lila såklart som hon fick hålla i medan tandläkaren bad henne gapa och fick räkna hennes tänder snabbt och sedan skulle hon le så hon fick se hennes bett. Allt såg fint ut tyckte hon! Efteråt fick hon välja massor av saker, hon fick en ring, klistermärken, tatuering och en glittrig groda. Med famnen full åkte vi hem med en stolt tjej! Hemma fick hon hjälpa till att laga maten, vispa ihop plättsmeten och sen lekte hon och T lite medan jag stekte dom. Vi avnjöt en god och mysig middag, E vägrade först smaka på ärtsoppan men vi sa att hon inte fick nå plättar om hon inte smakade iaf. Hon tog en sked och tyckte nog det var rätt gott för hon tog lite till varje gång jag sa en lite liten sked till SEN får du plättar då hon tog några skedar utan att tjorva och sen fick hon till slut plättarna. Det går framåt med maten! Bara hon smakar lite är jag nöjd, sen att de inte blir uppätet är en sak. Men man kan inte säga att man inte tycker om förrän man smakat.

Halv åtta sov hon och vi slog oss ned framför halv åtta hos mig och sen satt vi mest i soffan och kollade resor, spelade lite på datorn och såg big brother live kanalen där det festades hej vilt. Värre än värsta fjortis festen var det där. Shit va ja skulle skämmas när jag såg det där efteråt....

Idag är det fredag och jag känner det i hela kroppen. Morgonen startade 06.15 idag. Imorgon kanske jag får sova till 6.30 om jag har tur! 15 min extra per dag hon varit hemma, typ. Idag blir det tacos till middag, gumman önskade det igår och hon äter ett helt bröd med köttfärs, ost och gurka. E´s humör är på topp och mitt likaså, vi längtar till T kommer hem och myser med oss!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: