torsdag 7 april 2011

Home sweet home

Ärade sovmorgon. Man blir ju en helt annan människa när man inte behöver kliva upp före tuppen. Idag är vi lediga jag och gumman, tänkte först åka in till stan och köpa revaxör till mitt öra, locket kommer till och från och det kliar så fruktansvärt mycket! Men jag ids verkligen inte åka iväg någonstans idag, skönt att vara hemma ibland också. Efter mycket tjat så gick jag och gumman ut på gården där jag skottat ytterligare på altanen medans hon åkte stjärtlapp. Kul tyckte hon, trist att det var så tråkigt väder bara. Efter en timme gick vi in och käkade lunch och nu har jag lagt henne för vila men hon leker bara där uppe i sin säng. Till slut kanske hon somnar en liten stund iaf, skönt att hon håller sig där uppe och inte hänger på mig och tjatar om att vi ska leka hela tiden....

Hon envisas med att mössan ska vara bak och fram, vägrar förstå att den är fel....




T är och jobbar i Haparanda idag men kommer nog hem på dryga timmen. Han trodde de skulle bli en tidig dag. Det är så underbart hans jobb, han kan styra sina dagar lite som han känner för och det är ju inte helt fel. Idag ska vi äta hemmagjord pizza, blir nog riktigt gott och hoppas det faller lilla damen i smaken också.

I helgen är jag egentligen ledig men ska jobba fredag och ett extra pass på lördag. Sen är det fest lördag kväll med utgång förhoppningsvis och söndagen håller ja öppen beroende på hur jag mår. Hehe! Är så shoppingsugen, mest grejer till huset. Mycket som ska inhandlas som sagt.

Matbord
förvaring till hallen
krokar
mattor
sideboard
kökslampa
Säng
Grill
sängbord
sänglampor

Listan kan göras lång. Inte blir det bättre av att jag sitter och kollar på styleroom heller...

Inga kommentarer: