måndag 23 maj 2011

Alldeles mör och tung i kroppen. Måste vara vädret! Haft en bra förmiddag med gumman, vi åkte in på stan och kollade kläder åt henne och mig. Hittade massa fint!! Har iofs redan dragit iväg en beställning från HM som jag väntar hem inom närmsta dagarna, men jag fann massa fina klänningar och kjolar och linnen på VILA. Synd bara att det ska bli så dyrt för så lite plagg där...

E fick med sig ett lila plastglas med fjärilar och en sugrörs konstruktion som jag minns vi hade på saftglasen förr i tiden. De tyckte hon va kul så vi slog till på den! Sånt där nödvändigt skräp som fyller ut skåpen :-P

Hittade inge fina ute grejer dock, besviken på Åhlens utbud av balkong/altan saker. Där brukar jag annats finna massvis av fint men inte den här gången. Orkade inte leta vidare så de får bli en annan dag helt enkelt! När vi kom hem så var vi båda aptrötta så det var bara att föreslå för gumman att vi skulle lägga oss och läsa saga och vila lite, sagt och gjort. Snövits jul och sen var det godnatt för oss båda under samma täcke i våran säng. Det var så skönt så vi sov 1 ½ timme och när vi vaknade var solen som bortblåst men jag som hade lovat att vi skulle gå ut och hoppa studsmatta fick fint ta på mig kläderna och masa mig ut i kylan och hoppa, sen kom regnet och vi fortsatte hoppa och sedan gunga lite tills de inte gick att vara ute längre utan att bli genomblöta.

Nu är det Ronja Rövardotter på tv, tack och lov för filmkanalerna dagar som dessa. Mellis och kaffe på det här, riktig mysdag! Nu väntar vi bara på att älsklingen ska komma hem!

Inga kommentarer: