måndag 23 maj 2011

Snyggt av mig att glömma bort samverkansdagen på E´s dagis. Skulle ju hoppa in och jobba extra pass idag och när jag ringde dagis nu på morgonen så fick jag veta det, ja de hade ju såklart informerat i månadsbladet de skickar ut men VEM kommer ihåg vad som står på dessa blad egentligen? (inte är det väl bara jag som glömmer att skriva upp sånt...?)

Jaja, det löste sig ju. Fick ringa chefen och säga att jag måste stanna hemma idag så nu blir vi lediga ytterligare tre dagar ihop jag och skrutt fian, som förövrigt tjatar ihjäl mig just nu med att vi ska gå ut. "Jag ska bara" är något jag använder mig av rätt ofta, funkar för det mesta. men nu har jag hunnit säga det för många ggr så gumman tog saken i egna händer och har börjat klä på sig för att gå ut.

Gungställningen som T´s föräldrar kom med uppskattas mycket fastän hon än så länge är rätt försiktig med att gunga ( hon har ju aldrig riktigt gillat fart), studsmattan som förra husägaren lämnade kvar kommer användas flitigt i sommar också. Igår var vi även och inhandlade lite fint till altanen, blev två svarta blomlådor som vi fäst på skärmväggen mellan oss och grannen, vita blommor planterades i dem och sedan inhandlades de två små träd som vi planerade i krukor på altanen. Snyggt! Dock är altanen så vräkigt stor så de krävs mer pynt för att den inte ska se så tom ut....Ska och kolla lite mer blommor och pynt på stan tänkte jag idag då vi ändå blev lediga!

Inga kommentarer: