onsdag 15 juni 2011

Wiiie!

Men åååh. Hade helt glömt bort att vi ju hade sagt att E skulle vara hos pappa till på söndag. Så här har jag gått och längtat massor till imorgon helt i onödan! Men ett litet avbrott i vardagen för mig och darling blir det, på fredag morgon åker vi mot Jokkmokk där T ska uträtta lite arbete och sedan beger vi oss mot ett ställe som heter kronogård där vi kommer spendera natten i en stuga vi hyrt. Vi kommer fiska, grilla, basta och mysa massor. Kommer bli så mysigt!

idag har jag jobbat, tiden gick fort! När jag slutade åkte jag in till stan där jag råkade shoppa lite. Blev en kjol, ett linne och hårfärg. det senare var jag verkligen in akut behov av. Så nu är jag fin i håret igen, dock är det alldeles för långt. Men en klippning i den här stan kostar ju en förmögenhet så det väntar jag med till nästa lön.

Nyhet! jag får fast anställning from september! I´m sooooo happy!! Alla våra planer kommer bli genomförbara!!

Nu ska ja hänga lite mer tvätt innan älsklingen kommer hem från sin fisketur. Det var egentligen meningen att jag skulle städa när jag kom hem från jobbet men med så fint väder som det var idag så fastande jag ute på altanen med en tidning och kaffe. Så jag får göra all nytta under kvällen istället, men vad gör väl det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vart jobbar du? :)

sandra sa...

Dollarstore :)

Liisa sa...

Åh grattis Sandra! :) Vad skönt för dig att äntligen få fast och slippa pussla med olika jobb! :)

Sansis sa...

Liisa: Tack, känns underbart!