lördag 30 juli 2011

Tiden bara springer iväg! Jag känner mig som världens lyckligaste, finns inget som tynger mig längre. Har verkligen ingenting som ger mig den där oron i magen eller trycket över bröstet. Sooo happy! Jobbsituationen är löst, har fått fast nu och det är alldeles underbart! Visst, jobbet i sig hade väl kunnat vara något helt annat men ändå det är ett jobb och jag har fina arbetskamrater. Just nu kräver jag inte så mycket mer faktiskt. Jag vill bara landa och känna livet just nu.

I dag åkte min vän Elin och familj söderut och det blev ett litet tår fällar kalas i torsdags när de var här och hälsade på. Tur hon har familj här uppe som hon faktiskt måste hälsa på då och då för då vet jag ju att dom kommer hem ibland!

Vi har haft fullt hus här, inneboende nästan hela veckan. Igår var vi på middag hos en barndomskompis till Tomas. Gumman följde med och somnade sött på soffan framför en film och vi fick sedan bära upp henne i en säng då vi skulle ta oss inomhus pga av de jädrans myggen och knotten som dök upp. Där sov hon gott tills vi satte henne i vagnen och började promenera hemåt inatt kring två tiden. Smidigt värre att hon kan somna sådär utan problem borta. Vi hade en riktigt trevlig kväll och idag har vi inte gjort många knop fram tills eftermiddagen då vi åkte och kollade på pallkragar att sätta på baksidan för att kunna plantera jordgubbar i samt inhandlade pärlor till halsband och armband och nya pennor och barnsaxar till Emmy.

Just nu är gumman hos T´s föräldrar, de kom hit och hämtade upp henne och tog en promenad till sig. Vi ska strax gå dit och hämta henne och fika lite. Ikväll blir det en slökväll i soffan och de ska bli såååå skönt att bara vara vi hemma. Kramas i soffan framför någon serie eller film. Mys!

Inga kommentarer: