måndag 29 augusti 2011

Helgen har flugit förbi i vanlig ordning. Umgåtts med lillasyster, mina hjärtan och svärföräldrarna. Fredagskvällen bestod av middag och vin med älsklingen. På lördag rantade vi runt och kollade på golv och tapeter tillsammans med lillasyster som roade gumman undertiden, tack söt! Vi fann det vi ville ha, en plastmatta till köket och tapeter till kök och sovrum. Sedan for älsk och spelade golf någon timme och på kvällen åt vi surströmming hos hans föräldrar. Gumman var SÅÅÅ trött så hon höll nästan på att somna vid bordet när vi satt kvar på uteplatsen med tända ljus i höstmörkret, fast med sommarvärme typ. Riktigt mysigt hade vi! På söndag droig vi iväg på hägnan för att se om de hade djuren kvar ute. Tji fick vi, fanns bara får att titta på så vi blev inte långvariga där.

Åkte vidare till ett fik ute i gäddvik, en gammal kyrka som de gjort om till fik och lite krimskrams saker att handla. Supermysigt att de hade djur där, minigris, höns med kycklingar och kaniner som just fått kaninungar! 8 st ungar och jag var sååå sugen på att sno med en hem!

Hemma så påtade vi på lite hemma. Gumman och T byggde kojja på övervåningen och lekte affär med hennes nya kassa apparat som hon fick av hans föräldrar, jag tvättade kläder och plockade lite.

Nu är det måndag, jag har fått hämta gumman själv idag då T åkt till kiruna för att jobba fram till onsdag kväll. Vi har cyklat runt på kvarteren, hoppat studsmatta och klättrat på stora stenar.Sen slocknade hon direkt jag läst klart godnatt sagan, då var klockan inte ens halv sju. Jag ska dricka en kopp kaffe och vänta på att arga snickaren ska börja klockan åtta. Imorgon är det jobb från 8 till 19.30. Gumman blir hämtad av T´s mamma som är så snäll och erbjuder sig mer än gärna, guld värt! Sen är vi lediga i två dagar. får se vad vi ska hitta på. Något mysigt blir det säkert!

Inga kommentarer: