tisdag 23 augusti 2011

Yeah. Nu har vi varit på banken och fixat lite mer cash så vi kan fortsätta renoveringen av nedervåningen. Blir att börja med trappen, måla vitt och sätta filtsteg. Sen blir det golvet i hall gången som blir samma mörka valnöt som vi har i vardagsrum/matsal och sovrum. I köket samt lilla toaletten blir det en plastmatta av något slag. Vi har dock inte hittat the one ännu. Lite ny färg på väggarna och lite uppfräschning av köksluckor, ny bänkskiva i köket, ho och blandare och induktionshäll blir det också. Kommer bli riktigt bra!

Annars då, just nu känns det inte som att jag gör annat än jobbar, påtar på hemma eller är med mina älsklingar. Saknar mina vänner, men de är verkligen svårt att få ihop tiden till allt. Familjen är ju den som prioriteras mest de få lediga dagarna man har tillsammans och sen ska man klämma in allt annat där emellan också.

Imorgon kväll efter jobbet då jag slutar sent ska vi förbi syster och hennes sambo för en liten mys kväll med skaldjur och annat tilltugg. Dom åker till Sydafrika på torsdag i sex veckor och reser runt. Någon gång kanske vi kan följa med! Det är ju perfekt då min svåger har familj och allt där. Sen på torsdag är det begravning, min morfar gick ju bort för inte så länge sedan. Jag och lillasyster ska gå tillsammans. Efter det hämtar vi gumman. Min älskade lilla plutt unge! Som vi saknar henne här hemma!




1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan!
Ni har en hel del projekt igång, så roligt! Jag skulle vilja se bilder på era projekt.

Jag jobbar på ett byggforum vars syfte är att sprida inspiration. Där kan man lägga upp sina projekt, se andras projekt, få feedback, men framförallt- inspireras! Det skulle vara roligt att ha med er, och som tack kan jag erbjuda en liten morot. Är du intresserad eller har frågor kan du kontakta mig på vendelabyggla@gmail.com

/Vendela