onsdag 17 augusti 2011

Idag var det dags för överlämning. Har varit ledig fem dagar med henne nu och idag var det dags att lämna henne på dagis. Gick inte alls bra, ett tårfyllt hej då. De mest tragiska av de få som varit tidigare. Jag hade sååå svårt att hålla tårarna tillbaka när jag skulle vinka till henne genom fönstret och låtsas se glad ut så hon inte skulle ana min ledsamhet. Hon verkligen klamrade sig fast nästan i panik runt mitt ben och skrek "maaammmmaaaa, jag vill inte!" Det jobbigaste var ju att jag inte kunde säga att jag kommer och hämtar dig sen efter jobbet. Pappa kommer sen och hämtar dig fick jag istället säga och hoppas hon inte tror jag övergav henne. För det kändes verkligen så...

Efter jobbet hämtade älsklingen mig och han överraskade mig med att ha beställt sushi som vi for hem och åt och sedan blev det bad och massage. Tanken var att vi även skulle se film ikväll men vi fastnade vid dator och tvspel. Men det går lika bra det! En skön hemmakväll. Blir väl att slå på ett avsnitt av någon serie innan vi somnar ändå.


Inga kommentarer: