måndag 3 oktober 2011

Härliga måndag!

Härliga måndag! Inte allt för ofta man gärna säger (skriver) det, men idag var fallet faktiskt sådant. Dagen startade med jobb och klockan fyra stämplade jag ut och vi begav oss för hämtning av gumman och gjorde oss redo för en eftermiddagsshopping. Blev byte av en tröja och älskling köpte mig en fin blus (oj så gammalt det nu lät...) samt ett par rejäla vinterskor då mina förra hållit några år men nu sett sitt slut. Efter shoppingen var vi tvungna att fylla på energidepåerna så ett stopp på sushi baren blev det. Mysigt med lite vardagslyx såhär i början av veckan! Väl hemma så fick gumman ta sig ett snabb bad innan läggdags och hon somnade lika snällt och snabbt som alla andra dagar!

I bilen hem pratade vi om kärlek, T frågade om hon var kär i någon och då sa hon att hon var inte kär i någon pojke utan hon var kär i mamma. Och att en flicka på hennes dagis var kär i en pojke och att dom hade pussats, då frågade vi om hon hade pussat någon då sa hon " Nää, jag vill bara pussas med mamma (och en massa andra familjemedlemmar)" Sötungen!

Imorgon är det överlämning. Känns som att den här veckan har gått i raketfart. Ska försöka jobba massor så jag kan vara ledig med gott samvete de dagar E är hemma!

2 kommentarer:

Helena sa...

Hej hej!
Vad blev det för vinterskor?
Blev det Sorel?

Sansis sa...

nej det blev ett par Roots från ecco :) höga och sådär lagomt vinterkängiga, kan användas till vardags också inte bara i snödrivorna :)