måndag 14 november 2011

Sitter och väntar på att få åka till vårdcentralen och visa upp mina bältros prickar. Har under två veckors tid haft ett område med utslag på höften upp mot midjan, har trott jag haft något som skavt och gjort att det kliat och så har jag fått sår av kliandet. Men igår satt jag på middag med T+s familj och vi kom in på det och hans syster googlade på utslagen och fick fram bältros. Kanske förklarar mina ömmande körtlar, hettande i kroppen och tröttheten...hmm...man är allt bra dålig på att se kroppens varningssignaler... Men nu är det iaf på bättringsvägen men sjuksyster tyckte jag skulle komma in och prata med doktorn och så skulle han få bestämma om jag skulle få antibiotika eller nått så vi får bort skiten ur kroppen för det kunde blossa upp igen om det ligger latent en infektion. Har ju kännt mig hängig under hela hösten...

Helgen har i alla fall varit kanon. I lördags blev det shopping både för mig och älsklingen, sen bjöd vi hit lite folk på middag och hade spelkväll. Var i säng kring fyra på morgonen, igår sov vi nästan hela dagen fram tills vi åkte på farsdag middag och sedan vidare till min papi och grattade honom.

Vi sitter och försöker planera in en sista minuten, blir isf att vi åker på torsdag redan. beror på om jag lyckas byta bort mina pass och T får ledigt. För nu ska vi ju båda börja nya jobb och kan inte ta ledigt i början av året och det hade verkligen varit en skön nystart att komma hem utvilad och med ny energi innan jag börjar! Min nuvarande chef vill inte ge mig ledigt som i semester men om jag byter passen kan han ju inte säga något om det för då är det ju fixat att någon annan jobbar för mig så han förlorar ju inte arbetskraft. Men blir fan arg om han vägrar godkänna bytena...

Inga kommentarer: