fredag 16 december 2011

Fredagsmys!

Börjar känna mig mer och mer säker på min roll i butiken. Idag har jag tex hjälpt en kund kolla ut både plastmatta till köket, heltäckningsmatta till sovrum och även lotsat henne runt på trägolvs avdelningen och faktiskt känt mig ganska säker. Visst är det fortfarande massor av saker som jag inte kan men jag frågar så fort jag inte kan svaret och försöker pränta in det till nästa kund. Det är kul att få arbeta med helhetslösningarna, känna att man kan ge kunden tid till att hitta de dom söker. Men jag vet att min roll i butiken kommer i första hand vara snabba avslut, lite svårt för det har jag än så länge. Vill gärna bygga upp ett förtroende kund och säljare emellan först. Men efter min utbildning nere i Göteborg med kända tv-profiler inom bygg och inrednings branschen kanske jag kommer vara en ledande stjärna i butiken. Man kan ju alltid hoppas! Känns i alla fall galet kul att jag som är ny får chansen att åka på detta, ska då få jobba tillsammans med proffs i en ny öppnad tapet butik i Göteborgstrakten också efter utbildningen.

Idag var det då fredag och eftermiddagen gick saaakta då jag mest av allt ville hem till mina hjärtan och starta fredagsmyset. Vi la oss i soffan tillsammans med kuddarna och filten, tända ljus och skålar med hallon, russin och lite yoghurt. Så mysigt så T somnade och jag slumrade till då och då och jag märkte hur E blev sömnig hon med så efter en timme stängde vi av och borstade tänderna, läste saga och så somnade hon snabbt i sin säng. Imorgon ska vi besikta bilen, köpa julgran och lite julgrans attiraljer samt en julklänning till Emmy. Sen till kvällen ska vi på middag hos morfar tillsammans med hans frus barn med familj också. Fullt ös alltså! Underbara lediga helg!

Inga kommentarer: