tisdag 3 januari 2012

Snart är dagen slut

Ja den här dagen börjar då lida mot sitt slut. Vad har vi gjort idag då förutom att skotta oändligt mycket snö. Jo vi har ritat och limmat med glitter limmet E fick i julklapp, hon har snart använt upp alla tuberna. Hon kör på non stop med de hon gillar, så nu har vi väl en sådär 20 teckningar som ligger på tork...vad gör man av alla saker hon ritar? Jo jag väljer ut de jag tycker är värda att spara. Självklart låter jag henne tro att vi sparar alla i en mapp men sällan kommer hon ihåg allt hon gjort så det gör nog inget att jag är en elak mamma som kastar lite då och då...eller...?

Sen tog vi oss en promenad med boben mot T´s föräldrar där vi blev bjudna på palt middag. Mums! När vi kom hem så myste vi lite i soffan och åt kvällsfika och sen blev det läggningsdags, när jag skulle stryka henne på ryggen så sa hon att när hon blir stor ska hon skaffa långa naglar så hon kan klösa mig sådär skönt på ryggen också...söt...fast jag har inte långa naglar tyvärr....

Fick ett ryck och städade upp lite i tvättstugan, märker dock inte så stor skillnad.Ligger fortfarande mängder av saker där som inte har någon utsedd plats ännu. Kastade också in en plastmatta i maskinen, får se om den blir nog ren för att läggas ut i köket sen eller om ja kastar den och köper en ny! Blir hemma imorgon också, hennes ögon klibbar fortfarande så hon får nog lika vara hemma hela veckan. På torsdag åker hon till pappa igen och de ska vara lediga ända fram till onsdag. Fast jag tror faktiskt hon saknar dagis....

Inga kommentarer: