söndag 29 januari 2012

Vi åkte efter lunch ut till ormbergets pulkbacke där vi åkte både bob och stjärtklapp och grillade korv. Mycket uppskattat av gumman och även vi tyckte det var supermysigt. Kommer så väl ihåg hur jag och min kusin Jenny (som bodde alldeles nedanför backen) spenderade nästan varje ledig dag på loven och helgerna i skidbacken och åkte både skidor och snowboard. Fick tillbaka den där frihetskänslan av att bara titta på alla barn som åkte. Härligt!

När vi kom hem dog jag. ungefär så kändes det iaf. T tog tag i dammsugningen med GROVDAMMSUGAREN ( måste köpa ny dammsugare nu då ja misstänker att slipdamm hittat in i vår "gamla"..) och jag intog ryggläge i soffan medan gumman lekte i sitt rum, på mig och lite överallt på övervåningen. Sen var det middagsdags och baddags. Gumman som vaknade tidigt i morse var inte alls sen på att haka på mitt förslag om att gå och lägga sig tidigt, och klockan kvart över sex sov hon. Ungefär då somnade jag med i älsklingens famn i soffan, ungefär 45 min vilade jag och jag är fortfarande riktigt trött. Älsklingen har farit på löptur med en kompis så han kommer hem lite senare, jag ska försöka hålla mig vaken tills han kommer hem då vi ska se något avsnitt av en serie som vi började följa för ett tag sen. Walking dead heter den....

Godisskålen från gårdagen lockar nu....

Inga kommentarer: