tisdag 7 februari 2012

Liggsår kan man nästan säga att jag fått idag. Har bara vänt mig från ena sidan till den andra. Det värker i bihålorna, svider i ögonen och ömmar på huden. Febern har under dagen hållt sig borta med hjälp av alvedon, nu under eftermiddagen/kvällen har jag inte tagit något piller. Får se hur natten blir, har iaf blivit väl omhändertagen av älsklingen så jag ska inte klaga. Han fixade middag när han kom hem och servat mig med än det ena än det andra, precis som det ska vara när man är sjuk!

Nu skottar han snö stackarn, vi blir galna på grannarna som inte verkar förstå att den snö de skickar upp mot våran gavel sedan hamnar på våran gård i form av en meter hög plogvall när traktorn kommer och kör innervarvet och då för med sig all den snö som de inte behagar ta på sin egen tomt. VI har minsann ingenstans att sätta vår snö på förutom den egna tomten för våran granne har ett staket mittemot oss som vi inte får köra snö mot för då kan de knäckas. Det respekterar vi och tar hand om vår egen snö därefter, men eftersom vi inte har något staket att skylla på på sidan av vårat hus så verkar alla grannar på den sidan tycka det är helt okei att rensa sin gård fri och ge oss all denna skit. SUCK! Bara vi som får denna enorma plogvall att skotta oss ut för varje morgon....

Ja norrland är underbart vackert och har sin charm många ggr, dessa tider finns det dock inte mycket av den charmen ska jag säga...

Blir hemma imorgon också, lika att försöka vila bort denna skit ytterligare en dag och hoppas på fler friska dagar därefter. Gumman kommer hem imorgon också som sagt, känns underbart. Då får jag bli hel igen. Idag såg vi på "mot alla odds" kanske någon som sett serien på svt? Underbar serie där man blir glad i själen. Måste vara för att man känner livslusten hos dessa människor som haft det tuffare än andra och ändå orkar se det ljusa i livet och inte tar saker för givet.

Inga kommentarer: