torsdag 23 februari 2012

Sitter nu på ett litet familjeägt hotell i Örgryte. Inte alls speciellt fancy eller nått men funkar fint för mig. Så länge det finns god frukost, tv, internet, säng och dusch så är jag nöjd. Perfekt läge då ja ska jobba i en butik på samma gata. Oj va mycket trevligt folk det finns i Göteborg, folk ber om ursäkt för allt, hälsar jämt när man kommer in i en butik, hälsar en välkommen åter eller önskar en en bra dag osv osv. Man blir ju så glad :)

Idag har jag haft en ledig dag faktiskt, för de som gjordes på kursen idag som sista grej gjorde jag förra gången jag var ner så de tyckte att ja kunde göra något annat. Sagt och gjort så kilade jag ner på stan, solen värmde och det var riktigt vårigt ute. Förstå att de redan öppnat uteserveringar här! Jag satte mig dock på en parkbänk vid ån och kollade på folk och åt en smörgås. Mysigt!

Har haft sällskap senaste dagarna med en tjej som jobbar i den butiken som jag kommer vara i. Helt perfekt då ja annars skulle ha känt mig väldigt ensam och utsatt här i storstan! Jätte trevlig tjej som visar mig runt och är hjälpsam :)

Nu ska ja kila ner och äta i restaurangen, ingår tydligen någon slags soppbuffé som de alltid har på kvällen. Alltså inge större restaurang har dom utan de finns smörgåsar och nån sallad att tillgå också.

Inga kommentarer: