måndag 28 maj 2012

Ja men då var jag tillbaka igen. T är och jobbar i Umeå idag och och imorgon så jag och gumman har haft ledig dag bara vi två ihop. Helgen startade i fredags med massa mys, blev överraskad med blommor och en cola av älsklingen när jag kom hem från jobbet. På lördag så klev vi upp och njöt av den underbara sommarvärmen som hälsade på under dagen, vilket resulterade i lite bränna. Inte helt fel! Vi har även hunnit klart med staketet som fått sig en grundmålning än så länge, sista varvet färg kommer väl så småningom på. Sedan flöt dagen på i värmen och vi spenderade resterande av dagen utomhus. På söndag var det morsdag vilket firades med middag hos oss ute på altanen, dock lite väl kyligt och blåsigt men vi kämpade till efterrätten som intogs inomhus och lagom till idag, min sista lediga dag av denna "helg" så kom kylan tillbaka igen. Typiskt. Jag och gumman åkte in på stan idag och shoppade lite mer kläder åt henne samt lite kraffs till mig. Usch vad jag gjort av med pengar denna månad, tre par nya skor och en vindjacka har jag unnat mig. Till mitt försvar så var ju faktiskt två par skor på rea!

Haft en dålig vecka bakom mig. 10 dagar konstant jobb och magont på det. Trodde att jag skulle dö i blindtarmsinflammation här i veckan då jag fick så fruktansvärt ont en kväll. Ringde VC och frågade om råd men där får man bara svaret att avvakta ytterligare om det inte känns akut. Såklart så gick det över men det känns skumt då ja haft denna konstiga smärta förr flera ggr på vänster sida om naveln, känns som håll liknande fast ändå inte. Gör ont när ja trycker lite lätt på området, illamående och yrslig med kall svettningar till och från. Att googla saken gör det ju inte bättre....men jag lever ju iaf så så farligt kan det ju inte vara. MEN tanken på att det kanske är något därinne som gått sönder eller så känns ju sådär. En gång svimmade jag ju av på jobbet när jag jobbade natt, pga samma sak som ja kände senast....












2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade ont till och från i över ett års tid innan det blev superakut. Var till och med in vid ett "anfall" på akuten. Blev remiterad från VC. Fick träffa först en AT-läkare som sa att det definitivt var blindtarmen men det var kirurgen som skulle avgöra. Nepp. Det var inte blindtarmen sa han.

Tji fick han...

/Tess

sandra sa...

nämen huvva. ja nu har ja bara lite känningar då och då, kanske bara tarmarna som ligger tajt lr så tänker ja...känns av när ja rör mig som att typ springa eller hoppa, som håll fast betydligt ondare och intensvare....