torsdag 3 maj 2012

kurs

Igår sopade dom vägarna från allt grus och det var en lycklig tjej som kunde köra sin sparkcykel runt kvarteret utan problem.Alltid kvällen innan hon ska till pappa passar vi på att mysa extra mycket tillsammans, hon fick vara vaken lite längre, vi var ute och lekte en stund och sen läste jag en låååång saga med lite kli på ryggen och sedan låg jag bredvid henne och pratade i hennes säng och strök henne på magen tills hon somnade. Underbart.

Idag lämnade vi henne på dagis och som alltid är det lite jobbigt vid lämningarna, som tur var så var hennes favvo fröken där så det gick smidigare än vanligt. Sen åkte jag till kursen "fasadexperts utbildning" tillsammans med två andra från jobbet. Riktigt kul har vi haft! Hann även med en blixt visit i "visninghuset" som vi har samarbete med en byggfirma och bestämde nya tapeter till ett av rummen som ska vara till en tonårstjej. Blev riktigt bra! Nervöst och spännande var det att på egen hand ha kotakt med kunden hemma hos dom och välja ut tapet. Jag ska ju få gå utbildningen i höst men har fått börja lite smått redan nu. Ska även få projekt att inreda ett omrenoverat hus på bergnäset snart, ska börja redan nu att spåna på ideér. I nästa vecka ska jag dit med min chef och kolla in huset så jag får en uppfattning om hur det ser ut....KUL!!!

Ikväll har jag varit och ätit på nyöppnade Olearys i stan tillsammans med kursledarna och de två från mitt jobb.Jag är mätt! Sjukt stort och häftigt, där kommer vi hänga många kvällar framöver! Nu ska ja invänta min käreste. Längtar redan till morgondagen och kursen där vi kommer göra en fasadbesiktning ute i svartöstan på ett hus. Älskar såna här kurser!

Inga kommentarer: