onsdag 9 maj 2012

fullt ös

Idag fick jag ett samtal av min lilla tös som är hos pappa, men imorgon kommer hon hem igen och ordningen är åter som den ska vara! Jag sa att hon skulle drömma om mamma inatt, då sa hon att hon skulle drömma om Tomas också. Gull unge! Har fixat så jag får sluta tidigare imorgon så jag kan hämta henne från dagis, äntligen! som jag längtat, är så mysigt att få hämta henne. Händer aldrig nuförtiden då jag alltid jobbar till 18 och det är hon inte sen med att kommentera titt som tätt så jag får ont i mammahjärtat....

Det händer massor nu. Jag har fullt upp på jobbet, skönt på ett sätt då dagarna går snabbt men mitt huvud sprängs av all ny information som skall lagras. Min chef ger mig mycket ansvar, vilket självklart är kul då de tror på mig men min egen självkänsla är inte riktigt där uppe där dom anser att den är....

Men men, jag får bara se det positiva i det hela. Det här banar verkligen vägen för mig, många nya kontakter som blir bra i framtiden osv. Jag kan bara hurra egentligen!

T har varit borta sen tisdag morgon, han kommer hem sent imorgon kväll och jag saknar honom massor! Men jag får rätt mycket gjort här hemma när jag inte har någon som håller mig fast i soffan i "mysläge". har fått städat och sorterat i arbetsrummet, målat två hyllplan som ska upp i Emmys rum samt möblerat om hos henne. Vill dock ha massa nya möbler till hennes rum inser jag nu, hon börjar ju bli så stor så hon kan behöva ett skrivbord med bra förvaring för alla sina pyssel saker osv. behöver även göra en rensning bland hennes leksaker. Massor av sånt som är lite för barnsligt åt henne som ändå bara ligger och samlar damm..

Nu ska ja plocka ihop rentvätten och tömma diskmaskinen, laddar för morgondagen som kommer gå såååå snabbt då jag har möte med byggarna i huset som jag färgsätter samt en husvisning som jag ska gå på och representera företaget. Spännande!!

Inga kommentarer: