söndag 11 november 2012

sjukdomar

 Vilken vecka. Sjukdomarna har avlöst varandra här hemma, först var jag däckad av flunsan och sen var det Emmys tur att åka på magsjuka och efter det min tur att insjukna i den. Har alltså varit på jobbet 2 dagar denna vecka. Så nu laddar jag om för kommande vecka, planerat in lite löpning eftersom jag nu inte kunnat springa på över två veckor pga förkylningen. Det kommer kännas TUNGT med andra ord men förhoppningsvis går det över snabbt.



Fars dag idag, planen var ju att jag och in storasyster skulle åka till pappa och fira honom men då ja blev sjuk igår så får ja gott ta det en annan dag. T och hans familj är hos hans syster och äter fars dag middag som egentligen var planerad att ha här hos oss men ingen vill vara i min närhet ännu.Trist! Igår låg jag på övervåningen med magont hela dagen och T hade några vänner på besök och såg fotboll på nedervåningen, kände mig lätt isolerad från omgivningen. Fattar inte att dom vågade ta sig hit med alla baciller som härjat i detta hus senaste veckan...

Har suttit och kollat på basu och relax lösningar då vi planerar ett bastu bygge i huset. En offert har tagits in och vi får den till veckan, spännande! Vi har ju en onödigt stor tvättstuga i anslutning till garaget och därinne skulle det vara guld att ha en bastu med dusch och tvättstuga och relax möjligheter. Och vi skulle absolut nyttja denna bastu flera ggr i veckan kan jag lova, det är ju det skönaste som finns! Känslan i huden när den varma luften biter tag i den, hur skön det känns i ömma muskler efter man tränat eller känslan av att peela bort gammal hud i värmen och känna sig kilon lättare efteråt. Hehe, ja det sistnämnda kanske inte är riktigt sant men det KÄNNS ju verkligen som att man bastat bort något kilo efteråt!

Imorgon ska jag övningsköra igen och jag kan bara inte förstå hur jag någonsin ska ta detta körkort. jag blir galen på mig själv, jag är så jävla rädd! Rädd för att misslyckas rättare sagt, denna rädsla gör det omöjligt för mig att köra avspänt eller att komma ihåg allt jag lärt mig från gång till gång...fattar inte hur jag ska göra för att komma över denna rädsla...har sån press på mig som gör att det slår TILT i huvudet på mig....

I början kändes det bra men nu blir jag bara mer och mer osäker från gång till gång.....






Inga kommentarer: