måndag 15 april 2013

nya tider

Ibland är det ju som skönt att skriva av sig, idag är en sån dag.

Jag har varit ledig i helgen. Jag och älskling och vovven. Haft det så underbart! Började helgen med att starta projekt renovering av Emmys rum. Nytt golv (ej klart) och ny fondvägg.

Igår satt jag och skrev på ett personligt brev till en yrkesutbildning jag ska söka. Jag har under många år funderat och velat fram och tillbaka om det här beslutet och NU känns det helt helt rätt. Jag behöver en ny start, en förändring och en ny väg i arbetslivet. Jag är spy less på att arbeta inom handels. Jag trivs som fisken i vattnet med mina underbara vänner på jobbet men nu vill jag göra det jag alltid drömt om. Tanken är att jag tar tjänstledigt under dessa två år och läser utbildningen som är på distans. Nu när jag tagit beslutet så känner jag  mindre inre stress! Bara tanken på att få mer tid hemma med familjen känns oerhört skön, att studera är ingen dans på rosor det heller men har man disciplinen att plugga på dagen så kan jag med gott samvete hämta gumman från dagis (sista året hon går) lite tidigare och hinna med vardagens alla bestyr.

Jag och T satt och pratade om det här om kvällen, hur meningslös jag känner mig. Jag tillför liksom inget på hemmaplan då jag inte är hemma förräns 19 på kvällen. Det enda jag hinner göra som mamma är att ge kvällsfika och lägga E. Ingen kvalitetstid what so ever. Jobba tre av fyra lördagar gör jag också så det är endast varannan söndag och en dag mitt i veckan som kanske infaller om jag har tur den dag då E är hos oss. Förstå om jag är less. Jag vill också kunna handla, laga middag och utföra ärenden. Men ALLT faller på T´s axlar och han har varit en klippa som gör allt det där.

Jag vet, jag har iaf ett jobb kanske ni nu tänker. Men det är inte nog för mig, jag vill ha ett fast jobb OCH må bra av det. Inte känna att det är det stora molnet som tynger ner hela min värld....

Hur som, nu har vi en hel del att se fram emot. Utlandsresa i slutet av Maj, TACK skatteåterbäring! Riktigt semester i sommar. Den här sommaren ska jag bosätta mig på badstranden, förhoppningsvis har jag ju tagit körkortet innan dess! Fjällresa med fiske och vandring ihop med älsklingen. Lediga lata sommardagar med grillning och vänner och förhoppningsvis glada besked från skolan.

Ja nu ser jag ljust på framtiden. Vi hoppas även att familjen utökas med ytterligare en liten krabat så småningom....dock verkar inte min kropp vilja det :(


  jo just ja, vi har blivit med hund också! Underbara lilla Tindra är det här!






5 kommentarer:

Liisa sa...

Vad roligt med en uppdatering! :) & kul med plugg!! Vad är det för utbildning du sökt?

Hunden har jag ju sett på instagram, Gud så söt hon är! :) & att kroppen inte vill som ni när det gäller bebis, det släpper nog ska du se! När ni minst anar det så har en liten bebis bosatt sig i din kropp ❤åh så mysigt! Njut av allt ni kan göra utan en liten bebis fram till dess, allt ni & framförallt du kommer att behöva vara utan sen. Typ ett glas vin till maten, ha dina vanliga kläder, gå ut & äta, gå på bio, shoppa i lugn & ro, ligga nära & hålla om varann när ni sover, stänga dörren när du går på toaletten! Haha!

Kram

sandra sa...

Ja du har så rätt så Liisa :)Det är socialpedagog på distans i kalix. 2 år endast! :) Så vi hoppas det går vägen. Skulle inte förvåna mig om det blir en bebis som planterar sig i magen ungefär lagomt tills att ja isf ska börja plugga då!

humilis sa...

Vad härligt att du har hittat det du vill göra i livet! Jag förstår dig, att du vill byta. Hade aldrig orkat med att vara borta så mycket från familjen. Jag har svårt att göra saker för mig själv bara för att jag inte vill vara borta.
Hoppas din kropp blir mottaglig. Blir den garanterat så fort du börjat plugga och känner att du får tid för andra saker med.
Massor av lycka till! Och kul med renovering. Du måste visa bilder!
Vi håller på att fixa i köket nu. Blir supersnyggt och kan inte släppa inredningstidningarna. Vill ha allt som är snyggt (och dyrt!!)

Minnapinna sa...

Vad spännande allt låter! Vad skönt att du kommit på vad du vill göra i livet. Och det här med bebis... Jag håller tummarna att det tar sig snart. Lycka till med allt.

sandra sa...

tack va snälla ni är! :)
Ja jag tror min kropp är alldeles för stressad för att bli mottaglig för bebis. Jag reagerar så otroligt på yttre omständigheter.

Erica, ja det är farligt att börja renovera. Det eskalerar som alltid! Dock är jag jävligt less på allt som har med inredning och trender och göra. Jobbet slukar all energi så när man kommer hem vill man bara slänga sig i soffan och stirra in i en vit vägg, typ... haha!
ska visa mer bilder...nångång...haha!