onsdag 20 februari 2008

Andra natten hemma gick sådär, damen gillar inte att förflyttas så när vi äntligen skulle gå upp på övervåningen för att sova så vaknade hon såklart ur sin skönhetssömn som hon fallit in i på nedervåningen i pappas famn. Hon höll sig vaken till strax efter 3 inatt, vi har fått utöva diverse gymnastiska övningarna med henne. Cykla med benen samt hålla dom tryckta mot hennes mage för att gaserna skulle ge sig och visst efter ett tag så gjorde dom det och hon kunde äta i lugn o ro för att sedan slumra in igen. Sov sedan fram till 6 då nästa måltid intogs och blöjjbyte avklarades, sov vidare till strax efter 9 tiden för ett till mål mat och blöjjbyte och har sedan dess sovit. Så nu har mamma hunnit klä sig, fixa håret (som de senaste dagarna hamnat i en lurvig tofs på huvet), sminkat sig och fått äta frukost i godan ro tillsammans med mannen i huset. LYXIGT!

Igår var ju morfar med fru förbi och hälsade på. Med sig hade dom en låda med kläder som dom inhandlat till våran tös. Mycket kläder har hon nu! Det var bra, vi har insett att vi trots allt inte hade så mycket kläder till damen.
Nu ska vi börja skicka in bilder vi tagit under graviditeten, förlossningen och efteråt som vi ska sätta in i ett speciellt album som hon ska få sen. Det där med pyssel är inte min starka sida, tappar tålamodet direkt då jag aldrig kan besätmma mig för hur jag vill ha det. Så vi får se om det blir något album innan hon blir stor!

Imorse stod jag framför spegeln och beundrade min härligt (!?) mjuka mammakropp och insåg att fan nu är jag inte gravid längre, kroppen har börjat forma om sig till sitt startläge. Nåja, iaf en bit på vägen mot det. Men det är med spänning jag ser på framtida förändringar!

Inga kommentarer: